Pages


Saturday, December 18, 2010

Rabbi sedunia panik !


Islam mula menguasai Eropah, lalu kebimbangan Yahudi semakin memuncak.

Mereka gagal dalam usaha menyekat perkembangan Islam yang semakin cepat menguasai dunia, khususnya di bumi Eropah. Secara langsung ia menjejaskan kepentingan Yahudi didunia termasuklah di Israel.


JERUSALEM. 2 Des 2010.- Tokoh komuniti Yahudi internasional, Rabbi David Rosen, telah memperingatkan bahawa Eropah dalam berisiko besar: "dikuasai" oleh Islam. Satu-satunya cara untuk melepaskannya, kata beliau: "Eropah mesti kembali semula ke akar umbi Kristian."

Pada pertemuan di Yerusalem, Rabi Rosen, Pengarah Inter Religions di organisasi Yahudi Amerika (American Jewish Congress) yang berpusat di Washington mengatakan bahawa sebahagian besar masyarakat sekular dan liberal Eropah Barat berada di bawah ancaman akibat terlalu cepatnya pertumbuhan masyarakat Islam yang dikatakan gagal diintegrasikan masyarakat barat.

“Masyarakat Barat sangat jelas tidak memiliki identiti yang kuat. Saya ingin orang-orang Kristian di Eropah untuk menjadi lebih Kristian. Mereka yang tidak memiliki identiti yang kuat mudah dikuasai oleh orang-orang Islam"-Rabbi Rosen.



Pandangan Rabbi Rosen ini diakui oleh sejumlah besar Yahudi lain yang melihat pertumbuhan demografi Muslim di Eropah seiring dengan pertumbuhan demografi Arab di Israel.

"Jika anda mengikuti arus utama di dunia Arab dan anda semua memiliki komuniti Muslim di negara anda sendiri sekarang ini dan anda melihat tentang perkembangan terkini, pasti anda dapat melihat bahwa Muslim kini berjalan ke arah ekstrim, tidak ke ke arah kompromi. Mereka memperjuangkan tradisi mereka sendiri. Mereka menjaga cara mereka sendiri dan mereka menjadi lebih beragama dan lebih radikal,"


Beliau menjelaskan bahwa Israel dikelilingi oleh militan Islam, membentang dari Iran hingga Syria, dari Hizbullah di Lubnan hingga Hamas di Gaza. Eropah diminta berhati-hati dengan Turki yang kini "bergerak ke kanan", mengingatkan pada hasrat Perdana Menteri Recep Tayyib Erdogan untuk menjadi pemimpin baru dunia Muslim.

"Syria adalah jaringan paksi kejahatan, yang dimulai di Iran bergerak melalui Lubnan dan kemudian sayangnya suatu hari nanti, Turki juga," tambah Shai.

Dari riwayat Al-Bukhari dan Muslim, Sabda Nabi Muhammad S.A.W,

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Hari ini kebimbangan Islam menguasai Eropah ditakuti juga oleh gereja di sana.

Bagaimana pula dengan Malaysia ?

Adakah negara kita selesa menuju kearah tamadun Barat ? atau berkembang menuju kearah kehidupan syariat Islam ?

Adakah hak asasi kita sebagai muslim diiktiraf ?


atau kita hanya mahu mengikut telunjuk menteri ?



3 comments:

Anonymous said...

teringat hadis pasal muslim akhir zaman ni umpama buih. ulama' bahas kata, sbb ramai pada bilangan, tapi takde kuasa. tak bole buat apa. takde jatidiri.

nak lari dari fakta akhir zaman?
hadis tu..nabi tak bercakap melainkan wahyu.

farouq said...

ape mksd anonymous nie ?
xpaham...
mksdnye,biarkn sje ke ape yg nabi dah ckp ?

Afiqah Zulkifli said...

@farouq
anonymous cuma menimbulkan persoalan dan menyatakan ttg umat skrg yg x punya sikap dan pendirian.

tanda kecil Akhirat sudah muncul sejak zaman Nabi Muhammad S.A.W lagi. Ya Allah, ampunilah kami yg lemah ini.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...