Pages

Thursday, June 3, 2010

Lifeline4Gaza

Berlayarlah dengan penuh keredhaan , tawakal dan kepasrahan. Moga-moga Allah bukakan jalan yang terbaik buat mereka. Misi bantuan keamanan adalah satu bingkisan jiwa yang murni, luhur dan penuh ehsan di hati..

Semoga niat mereka sentiasa ikhlas kerana Allah agar perjuangan ini tidak sia-sia


“khaibar khaibar ya yahud jundu muhammad saufa yaud”

Sungguh, misi Lifeline4Gaza telah berjaya membuka mata jutaan umat manusia. Seantero dunia sudah sedia maklum akan keangkuhan bangsa ini. Dan kini propaganda adalah senjata mereka yang paling ampuh.

Tak ada bahasa manusia yang boleh digunakan untuk berkomunikasi dengan Israel. Yang ada hanyala bahasa perang sebagaimana mereka menyeksa saudara-saudara kita di Palestin..

Janganlah jadi seperti Israel,tak mahu buat baik tapi halang orang lain buat baik.

Teringat akan kata-kata wakil aktivis Malaysia,

“Kami ke sana untuk berjihad. Kami rela ditawan Israel untuk berapa lama pun, asalkan tujuan asal untuk hantar bantuan ke Gaza dapat direalisasikan. Bukannya dihantar pulang. Pulang bererti kalah..”

Kita di sini enak bersenda gurau, tapi mereka di sana sentiasa menanggung azab

"Ya Allah, jika kami tidak terpilih untuk berjuang di medan perang dengan menggadaikan jiwa, bantulah kami untuk berjihad di medan ilmu dan dakwah agar ianya nanti menjadi saham kami di hari perhitungan. Jangan Kau biarkan kami lalai dengan permainan dunia yang fana' ini..

Teruskanlah mengirimkan doa buat saudara seagama kita yang tertindas

Doa itu senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya tujuh petala langit dan bumi.

(Hadis riwayat At-Tarmidzi).


Keprihatinan terhadap mereka ini seharusnya tidak bermusim

Sama-samalah kita berusaha untuk memelihara ikatan hubungan yang dibina atas dasar akidah yang satu hingga nafas yang terakhir..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...